展示空間の業態傾向とプロダクトキャラクターをAIで解析、色彩計画に反映
テクノロジーの総合メディア「日経クロステック」のメディアミックス型の展示会「日経クロステックNEXT 2024」に出展したBlend Vision Aim の展示会ブースデザインの事例。グローバルメディア&テクノロジー企業グループ KKCompanyが2023年にローンチしたBlend Visionシリーズのコアプロダクトであり、AIをマウントしたBlend Vision Aim のプロダクトアップデートと呼応したカラースキームを合わせて開発した。ブースデザインやプロモーション空間における色彩計画の業態傾向とプロダクトのキャラクターをAIで解析し、分析。AIによるカラースキームをブースデザインと展示計画に反映させた。
デザインマネージメント _ Designcafe 平澤 太
ブースデザイン _Designcafe 野村 茜
グラフィックデザイン _ Hikidashi 方山 純、橘 友恵
プロダクトディレクション_ EXTRADREI 山中亮介
プロダクション _ Designcafe / EXTRADREI
クライアント _ KK COMPANY
撮影 _ 小渕喜幸
カテゴリー _ 展示会ブースデザイン・イベントブース・展示会装飾・トレードショー
ロケーション _ 東京フォーラム(日経クロステック)
AI analyses business type trends and product characters in exhibition spaces and reflects them in colour planning.
Example of exhibition booth design for Blend Vision Aim at Nikkei Xtech NEXT 2024, a media-mixed exhibition for Nikkei Xtech, a comprehensive technology media company. A core product of the Blend Vision series launched in 2023 by the global media and technology group KKCompany, the AI-mounted Blend Vision Aim was developed in conjunction with a colour scheme in response to the product update. The AI analysed and analysed the business trends and product character of the colour schemes in the booth design and promotional space, and the AI-based colour schemes were reflected in the booth design and exhibition planning.
Design management _ Designcafe / Futoshi Hirasawa
Booth design _ Designcafe / Akane Nomura
Graphic design _ Hikidashi / Katayama Jun, Tachibana Tomoe
Product direction _ EXTRADREI / Ryosuke Yamanaka
Production _ Designcafe / EXTRADREI
Client _ KK COMPANY
Photography _ Yoshiyuki Obuchi
Category _ Exhibition booth design, event booths, exhibition decoration, trade shows
Location _ Tokyo Forum (Nikkei Xtech)