空間ブランディングを通じて、持続性の伴う豊かな環境創造に貢献します
Designcafe™ は2004年の創業以来、建築、空間領域におけるコミュニケーションデザインを手掛けてきました。インタラクティブ・コミュニケーションの仕組みは、より体験を通じて拡散される時代に入り、そして現在ではMR(Mixed Reality = 複合現実)の領域まで包摂します。私たちが手がけるコミュニケーションデザインの役割は、この多角化する状況に最適化された環境を提供することです。オーソドックスな空間デザインから、ロジカルでエモーショナルな商環境デザイン、一過性と祝祭感を伴うイベント空間や展示会デザイン、ブランドを体感する施設や建築デザイン、そしてこれらをバーチャルに繋げるデジタルツインの領域まで、私たちが手がけるデザインの役割は拡張していきました。
そして2024年、私たちはコミュニケーションデザインから空間ブランディングへ定義を変え、この多角化した状況を全て包摂し、その専門性と独自性を発揮します。時代は常に変化していきますが、デザインの持つ価値観は普遍であり、人の情緒に深く関わり続けます。問題解決だけでなく、心情的な持続可能性を追求することもできます。私たちはデザインを通じて、時代と共に変化するコミュニケーションの形態とアクティヴィティの関係性に着目しながら、持続性の伴う豊かな環境創造に貢献していきたいと考えています。
平澤 太
2024年1月1日
Contribute to the creation of a rich environment with sustainability through spatial branding.
Designcafe™ has been involved in communication design in the architectural and spatial domain since 2004. Interactive communication mechanisms have entered an era where they are more diffused through experiences, and now encompass the realm of Mixed Reality (MR). The role of our communication design is to provide an environment optimised for this diversification. Our design role has expanded from orthodox spatial design to logical and emotional commercial environment design, event space and exhibition design with a transient and festive feel, facilities and architectural design for brand experience, and the digital twin that virtually connects all of these. Our role in design has expanded.
And in 2024, we will redefine communication design to spatial branding, encompassing all of this diversification and demonstrating our expertise and uniqueness. Times are constantly changing, but the values of design are universal and continue to be deeply related to human emotions. It not only solves problems, but also pursues emotional sustainability. Through design, we want to contribute to the creation of a rich environment with sustainability, focusing on the relationship between forms of communication and activitiy, which changes with the times.
HIRASAWA FUTOSHI
1 Jan 2024. Tokyo JAPAN.