AUTOMOTIVE WORLD Nagoya 2019 – Dow Corning Toray

シリコーンを身近に感じてもらう為のポップアップスタンド。

自動運転、クルマの電子化・電動化、コネクティッド・カー、軽量化など、自動車業界における最新技術が一堂に会するオートモーティブワールドに出展した、東レ・ダウコーニングのブースデザインの事例。自動車に使用されているシリコーンマテリアルは、機能値や性能での歩留が重要な為、グラフや経年劣化による訴求が重要となる。そこで、ビジーになりがちなグラフやサンプルによる性能訴求を行いながら、シリコーン部材をより身近に感じていただけるような自動車に関連したポップアップスタンドにブースを設え、カジュアルに訴求。刷新されたブランドカラーと合いまったブースデザインを行った。

クリエイティブディレクション _ Designcafe 平澤 太
ブースデザイン _Designcafe 平澤 太
グラフィックデザイン _ Stemky 島谷志保
プロダクトディレクション_ EXTRADREI 山中亮介
プロダクション _ Designcafe / EXTRADREI
クライアント _  東レ・ダウコーニング
撮影 _ 木村昂貴(朴の木写真室)
カテゴリー _ 展示会ブースデザイン・イベントブース・展示会装飾・トレードショー
ロケーション _ ポートメッセなごや

A “Popup Stand” to have you feel silicone to be close.

The example of the booth design of Dow Corning Toray which exhibited in AUTOMOTIVE WORLD Nagoya 2019 where the state of the art of the car gathered. Because quality with a function level and the performance is important to the silicone material used for a car, solicitation by a graph and the aging becomes important. Therefore I provide a booth for the “Popup Stand” which can feel a silicone material closer while performing the performance solicitation with a graph and the sample and solicit it casually. I performed a booth design in connection with a brand color refined this time.

Category: Exhibition Stand / Exhibition Booth Design
Creative Direction: HIRASAWA FUTOSHI / Designcafe
Design: HIRASAWA FUTOSHI / Designcafe
Graphic Design: SHIMATANI SHIHO / Stemky
Product Direction: YAMANAKA RYOSUKE /EXTRADREI
Production: Designcafe / EXTRADREI
Client: Dow Corning Toray
Location: Nagoya/JAPAN
Photo: KIMURA KOKI