中国最大のインテリアマテリアルの展示会、EXPO DECOに出展した日本のウインドウ・プロダクトメーカー、TOSO社の展示ブース。約10小間という小さな展示環境の見え方等を吟味し、プランニング&デザインを行った。
TOSO製品の高いデザイン性と機能をアピールする為、クライアントよりリクエストされたJAPANTEX2010出展時の実践テーマ「止揚の壁」を軸に、日本ブランドの象徴として「折り紙」を新たな造形要素に取り入れた。外周を覆う止揚の壁は、折り紙のような直線面を構成し、且つ繊細。内部の商品を緩やかに見せながら、外周の造形感を内部にも持ち込み、中と外で一体感のある設えとする事で固有の佇まいをブースに与えている。 2011年3月開催。81sqm 24坪 約9小間。

※2011 DDA デザイン賞:入選
※年鑑日本の空間デザイン2012 掲載
※LIVE POWER 2011 掲載作品(Sendpoint Books / China)

カテゴリー _ 展示会・イベントブース・トレードショー
ロケーション _ 中国・上海
クライアント _ 東装窓飾(上海)有限公司
展示企画 _ トーソー株式会社 営業企画室
アートディレクション・ブースデザイン _ Designcafe-Inc.
プロダクション _ 上海東竹会展服務有限公司
プロダクトディレクション _ 盧 敏

Japanese window product maker Toso’s exhibit booth at Expo Deco, China’s largest interior materials exhibition. This being the first time Toso is exhibiting at a trade show in China, and a chance to showcase the high level of design and functionality of Toso products, some elements of the modeling incorporates the traditional craft of ‘origami’to represent the Japanese brand, based around the ‘Sublation Wall’ theme used at the JapanTex2010 exhibition, and at the request of clients.

The structure of the wall screening the perimeter of the booth uses straight faces as in origami, being both asymmetrical and delicate. While gently showing off the products contained in the booth, the feel of the modeling used in the perimeter is also brought inside, giving the booth an air of unity inside and out and a characteristic appearance.

Category _ Exhibition Stand & Event Booth Design
Location _ Shanghai China
Cliant _ TOSO Window Treatment (Shanghai) Co.,Ltd
Design _ HIRASAWA FUTOSHI DESIGN™ 
Designer _ Futoshi HIRASAWA & Mamoru OBATA
Production _ Shanghai DongZhu Exhibition Service Co.,Ltd.
Product Direction _ Lily LU