IT-week 2021 Nagoya “DT+ ” by Heartland.Data

Dx時代を勝ち抜くためのテストツールDT+のローンチブース

IoT機器や組込みソフトウェアの動的テストツールとして業界をリードしてきたハートランド・データ社のDT10シリーズの後継機として2020年に生まれ変わったDT+(ディティープラス)。さまざまなデータ収集を可能にするDBOX+ハードウェアと、それらのデータを連動させ効率的に解析するDT+アプリケーションで構成された新しい動的テストツールである。本プロジェクトでは2021年度に出展する三件の展示会ブースデザインとアプリケーションツールの開発を並行して行い、中京エリアでは初開催の” IT-Week 2021 名古屋 “でお披露目した。

ブースデザインは、他社との差別化を前提に多様性を感じるDTグリーンを開発、ロゴマークだけでなくブース全体のキーカラーとしてフィーチャーしながら、昨年からの経年進化の印として3本線のコングルエントを挿入。DT+のプロダクトコンセプトでもある”3つのD” = DxDiversityDynamicを間接的に準えながら、ダイナミックで躍動感のある造形を目指し、コンパクトながらも他社に埋没しないオリジナリティの確立に注力した。

デザインディレクション _     Designcafe 平澤 太
ブースデザイン
_         Designcafe 野村 茜
グラフィックデザイン _      White Space 望月ミサ
プロダクトディレクション_     EXSTRADREI 山中亮介
プロダクション _         Designcafe / EXSTRADREI
プロデュース _          Heartland Data 賣野高弘 / 中津康博
クライアント _            Heartland Data
カテゴリー _ VI開発、展示会ブースデザイン・イベント

Launch booth for DT+. The Test Tool for Winning in the Dx.

Heartland Data’s DT10 series has been the industry’s leading dynamic test tool for IoT devices and embedded software. The successor to the DT10 series, DT+, will be reborn in 2020 and is a new dynamic test tool consisting of the DBOX+ hardware, which enables the collection of a wide range of data, and the DT+ application, which links this data for efficient analysis. The project involved the design of three exhibition booths and the development of the application tool, which were presented at the first IT-Week in the Chukyo area in 2021.

For the booth design, we developed the DT Green color, which gives a sense of diversity and differentiation from other companies, and featured it not only as the logo but also as the key color of the entire booth, while inserting a three-line congluent as a sign of evolution over the years. “While indirectly referring to the three Ds of the DT+ product concept (Dx, Diversity, Dynamic), we aimed to create a dynamic and dynamic shape, and focused on establishing originality that would not be buried by other companies despite its compact size.

Category: Exhibition Stand / Exhibition Booth Design
Location: Nagoya /JAPAN
Creative Direction: HIRASAWA Futoshi / Designcafe
Stand Design: NOMURA Akane / Designcafe
Graphic Design: MOCHIZUKI Misa / White Space
Product Direction: YAMANAKA Ryosuke / EXSTRADREI
Production: Designcafe / EXSTRADREI
Produce: URINO Takahiro / NAKATSU Yasuhiro / Heartland Data
Client: Heartland Data
Photo: KIMURA Koki