SHIMIZU CORPORATION total produce 2022

清水建設が出展する年間展示会のデザインディレクションとブースデザイン事例

清水建設が出展している様々な展示会を「より魅力的な体験の場」として顧客接点を再構築するプロジェクト「SHIMZバリュー推進プロジェクト(SVP)」の展示会の会場構成のディレクションとデザインを担当。これまでも実施してきた展示会施策上のテーマである「イノベーション=革新」を感じ取れるデザインコードとして「積み重ねによる未来」をモデリング、清水建設の持つ総合建設業としての多様性、人知、伝統の蓄積をレイヤーで表現。昨年以上に出展するカテゴリー(建設技術、土木、広報など)をより深化させ、日本を代表する総合建設会社として重厚な顧客接点を目指した。

ブースデザイン _ 平澤 太 / 田中真優(Designcafe )
エージェンシー _ トータルオフィスパートナー
プロデュース _ 清水建設コーポレート・コミュニケーション部
プランニングディレクション _ トータルオフィスパートナー
グラフィックデザイン _ Hikidashi
プロダクトディレクション_ フジヤ / mooves
クライアント _  清水建設 / トータルオフィスパートナー
ブース撮影 _ 古明地賢一
カテゴリー _ 展示会ブースデザイン・イベントブース・展示会装飾・トレードショー
ロケーション _ 東京ビックサイト

Design direction and booth design examples for the annual exhibition at which Shimizu Corporation exhibits

The project “SHIMZ Value Promotion Project (SVP)” is a project to reconstruct the customer contact points of the various exhibitions in which Shimizu Corporation exhibits as “more attractive places to experience”. The exhibition was modelled on the theme of ‘Innovation = Innovation’, which has been implemented in the past as a design code for the exhibition, and visualised the diversity, human knowledge and accumulated traditions of Shimizu as a general construction company in layers. The categories exhibited (construction technology, civil engineering, public relations, etc.) were further developed than last year, and the aim was to be proud of being a leading general construction company in Japan and to make profound customer contacts.