IT-week 2023 SP “Heartland.Data”

WithコロナとDx見据えたITプロダクトを全面的に訴求

IoT機器や組込みソフトウェアの動的テストツールとして業界をリードしてきたハートランド・データ社のIT-Week2023春の出展ブースデザインとBI開発の事例。DT10シリーズの後継機として2020年に生まれ変わったDT+(ディティープラス)に加え、組込み開発用テスト自動化プラットフォームとしてローンチした”AUTOmeal”(オートミール)、より少ない消費電力でより遠くへデータを送るLoRaモジュール、非接触式の生体監視/物体検知がIoTで活用できるモジュールキットを展示訴求した。

新しいプロダクトとしてローンチした“AUTOmeal”はロゴ開発も並行して行い、導入の敷居が低く「はじめやすい」・「つづけやすい」・「ひろげやすい」のコンセプトをそのまま具現化すべくデザイン開発を行った。

ブースデザインは、小間のサイズから再考しコンパクト化を図りつつ、動線通路に対して一見して見やすい同軸平行に展示できる環境を提案した。またDTグリーンをロゴマークだけでなくブース全体のキーカラーとしてフィーチャーしながら、昨年からの経年進化として地袋ルーバーとして展開し、多様な可変性を表現、パラメトリックな印象を演出している。コンパクトなブースが多いIT-Weekの中でも他社に埋没しないオリジナリティの確立に注力した。

デザインディレクション _     Designcafe 平澤 太
ブースデザイン
 _         Designcafe 野村 茜
グラフィックデザイン _      White Space 望月ミサ
プロダクトディレクション_     EXTRADREI 山中亮介
プロダクション _         Designcafe / EXSTRADREI
プロデュース _          Heartland Data 中津康博
クライアント _             Heartland Data
撮影 _                 小渕喜幸
カテゴリー _ VI開発、展示会ブースデザイン・イベント

With Covid 2019 and Dx-oriented IT products are fully promoted.

Booth design and BI development case studies for IT-Week 2023 Spring from Heartland Data, the industry leader in dynamic testing tools for IoT devices and embedded software, including DT+, the successor to the DT10 series, reborn in 2020, plus “AUTOmeal”, launched as a test automation platform for embedded development. In addition to the DT+, launched in 2020 as the successor to the DT10 series, the exhibition promoted the AUTOmeal, a test automation platform for embedded development; the LoRa module, which sends data further away with less power consumption; and the module kit, which enables contactless biometric monitoring and object detection for use in IoT.

The logo for AUTOmeal, which was launched as a new product, was also developed at the same time, and the design was developed to directly embody the concepts of “easy to start”, “easy to continue” and “easy to expand” with a low threshold for introduction.

The booth design was reconsidered from the size of the booth and proposed an environment where the booth could be compacted and displayed in parallel with the coaxial aisle. DT green was used as the key colour not only for the logo but also for the booth as a whole, and as an evolution over time from last year, it was deployed as a ground louver, expressing a variety of variable features and creating a parametric impression. Even at IT-Week, where many booths are compact, we focused on establishing originality that would not be buried under other companies.

Design direction _ Designcafe Futoshi Hirasawa
Booth design _ Designcafe Akane Nomura
Graphic design _ White Space Mochizuki Misa
Product direction _ EXTRADREI Ryosuke Yamanaka
Production _ Designcafe / EXSTRADREI
Produced by _ Heartland Data Yasuhiro Nakatsu
Client _ Heartland Data
Category _ VI development, exhibition booth design and events