ブランドの価値観を”Quality & Experience”として体現したブース。

サロン向けスキンケアからスタートし、スキンケアを多角的に見つめるブランド”AXXZIA-アクシージア”の2019-2020シーズンのメインプロモーションブース。 今回もAXXZIAの直営サロン”EVER GRACE”の実店舗をブース内で再現し、プロの施術による品質体験を元に良質なコミュニケーションが行える空間づくりを目指した。ブランドフィロソフィーである女性の染色体XXと日本からアジアへ『アジアの美』を発信を標榜するAXXZIA。染色体を模ったシークエンスなグラフィックとXXルーバーは、目的に応じて柔軟に形を変え、柔らかく空間を隔てる。

クリエイティブディレクション _ Designcafe 平澤 太
ブースデザイン _ Designcafe 田中真優
アートディレクション、グラフィックデザイン _ AXXZIA 宮川恵美
プロダクトディレクション_ EXTRADREI 山中亮介
プロダクション _ Designcafe / EXTRADREI
クライアント _  AXXZIA 
撮影 _ 小渕喜幸
カテゴリー _ 展示会ブースデザイン・イベントブース・展示会装飾・トレードショー
ロケーション _ 東京ビックサイト

The stand booth which embodied as “Quality & Experience” for the sense of values of the brand.

A promotion booth for the 2019– 2020 season of the brand “AXXZIA” that starts from skin care for salons and looks at skin care in a multifaceted manner. For the first time this time, I tried to reproduce the actual store of AXXZIA ‘s directly managed salon “EVER GRACE” in the booth and aim to create a space where high quality communication by professional quality can be done. AXXZIA which advocates the chromosome of a woman (XX) who is a brand philosophy and the “beauty of Asia” from Japan to Asia. Sequence graphic and graphic imitating chromosomes and XX louvers flexibly change their shapes according to the purpose and separate the space softly.

Category: Exhibition Stand / Exhibition Booth Design
Creative Direction: HIRASAWA FUTOSHI / Designcafe
Design: TANAKA MAYU / Designcafe
Art Direction / Graphic Design: MIYAGAWA EMI / AXXZIA
Product Direction: YAMANAKA RYOSUKE /EXTRADREI
Production: Designcafe / EXTRADREI
Client: AXXSIA
Location: Tokyo/JAPAN
Photo: OBUCHI YOSHIYUKI

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース メイン正面側

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース メイン正面側

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース 側面側

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース パッケージレリーフの壁

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース VPメインディスプレイ

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース 側面側会場の様子

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース 商材近景

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース メイン正面側

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース 商材

ビューティーワールドジャパン2019 AXXZIA ブース 商材